Den omtalade gravidlistan

 

Första graviditetssymtom: Utebliven mens samt illamående
Positivt gravtest i vecka: I vecka 6
Vilka jag berättade först för: Barnmorskan! (Min sambo visste givetvis innan såklart)
Min barnmorska heter: Monica
Mat jag bara måste ha: Mjukglass!
Mat jag absolut inte kan äta: Inte så förtjust i steak
Illamåendet började: Runt vecka 7
Och slutade: Sent! vecka 19?
Mina första mammakläder: .. Från H&M! Gravidjeans, leggins, chinos och tröjor. Det var i vecka 17.
Första sakerna som vi köpt: Min älskade köpte ett par rosa converse innan graviditeten :-) Och ett par mjuka byxor efter plusset. 
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Inte köpt något än!
Då kände jag bebis för första gången: I vecka 17
Då kände jag första sparken: I vecka 19
Då kände pappa första sparken: Vecka 19+4
Vi tror att bebisen i magen är: Det ÄR en flicka!
Namn vi funderar på: Lite olika
Grejer som händer med min kropp: Fått massa finnar, glansigare hår, viktuppgång, växande livmoder, svullna fötter m.m ;-) 
Så motionerar jag: Går ut med hunden
Värsta graviditetsminne: Alla hemska kräkningar och den gången jag var uttorkad och fick åka ambulans!
Bästa graviditetsminne: Rutinultraljudet var den bästa dagen.. Var helt hög av kärlek. Och alla mysiga sparkar vi båda fått känna.


Den första presenten till vår älskade skatt 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Härlig blogg! Hur gammal är du? :)

Svar: Vad kul att du tycker så :-) 18 år är jag!
Zayco

2013-06-11 @ 23:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0